Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Odd Molly ser resultat av åtgärderna – lägre förluster trots minskad försäljning

Publicerad: 25 oktober 2019, 06:32

Försäljningen försämrades kraftigt för Odd Mollly under tredje kvartalet. Däremot förbättras resultatet även om siffrorna fortfarande är röda.


Ämnen i artikeln:

KläderEkonomiOdd Molly

Läs mer: Odd Molly väcker liv i det svenska modemärket: ”Kan skapa synergier”

Odd Molly omsatte 76,6 miljoner kronor under det tredje kvartalet, ett tapp på 23 procent från motsvarande period förra året.

– Försäljningsutvecklingen var fortsatt svag i en mycket tuff marknad, men också till följd av genomförda och planerade butiksstängningar, säger vd Jennie Högstedt Björk.

Däremot visade e-handel en god tillväxt, berättar hon.

– Tillväxten i webbhandeln samt en accelererande positiv effekt av kostnadsbesparingarna genom våra åtgärdsprogram ledde ändå till att resultatet i kvartalet förbättrades jämfört med föregående år, säger Jennie Högstedt Björk.

Rörelseförlusten minskade med tio miljoner och landade på 9,3 miljoner kronor.

Läs mer: Fortsatt udda – men nu ska Odd Molly springa snabbare

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

KläderEkonomiOdd Molly

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News