Försäljning
Odd Molly ser resultat av åtgärderna – lägre förluster trots minskad försäljning
Publicerad: 25 oktober 2019, 06:32
Försäljningen försämrades kraftigt för Odd Mollly under tredje kvartalet. Däremot förbättras resultatet även om siffrorna fortfarande är röda.
Läs mer: Odd Molly väcker liv i det svenska modemärket: ”Kan skapa synergier”
Odd Molly omsatte 76,6 miljoner kronor under det tredje kvartalet, ett tapp på 23 procent från motsvarande period förra året.
– Försäljningsutvecklingen var fortsatt svag i en mycket tuff marknad, men också till följd av genomförda och planerade butiksstängningar, säger vd Jennie Högstedt Björk.
Däremot visade e-handel en god tillväxt, berättar hon.
– Tillväxten i webbhandeln samt en accelererande positiv effekt av kostnadsbesparingarna genom våra åtgärdsprogram ledde ändå till att resultatet i kvartalet förbättrades jämfört med föregående år, säger Jennie Högstedt Björk.
Rörelseförlusten minskade med tio miljoner och landade på 9,3 miljoner kronor.
Läs mer: Fortsatt udda – men nu ska Odd Molly springa snabbare