Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Nytt säljlyft – nu planerar kedjan uppåt 25 butiker

Publicerad: 12 september 2016, 05:25

Foto: Pressbild

Mio har fått en drömstart på nya året – och ökar takten. Kedjan ska etablera uppåt 25 varuhus. ”Målet är fördubbla försäljningen”, säger vd Björn Lindblad.


Ämnen i artikeln:

HeminredningMio

Market avslöjade i juni att Mio lyfte försäljningen med 17,7 procent till 4,6 miljarder kronor senaste verksamhetsåret och även det här har inletts mycket positivt för den handlarägda heminredningskedjan.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

HeminredningMio

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev