Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Nya siffror – dagligvaruhandelns vinnare och förlorare: ”Tydlig återhämtning för online”

Publicerad: 4 oktober 2021, 07:58

Foto: Susan Berzelius

E-handeln fortsätter att locka en hel del nya kunder i dagligvaruhandeln. Samtidigt finns vinnare och förlorare bland de fysiska butikerna. Här är senaste siffrorna i branschen – aktör för aktör.


Ämnen i artikeln:

Livsmedel

GFK:s månatliga kartläggning av hushållens inköp av dagligvaror visar att e-handeln nådde tre procent fler hushåll juni-augusti i år jämfört med motsvarande tre månader 2020.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Livsmedel

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev