Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Nya greppet ska lyfta kriskedjorna: ”Man har ett varumärke – men tror inte på handel längre”

Publicerad: 25 mars 2021, 10:06

När det blåser snålt i modehandeln vill företagen söka skydd i andra branscher. ”De som det går riktigt dåligt för måste göra något annat för att visa att man tar tag i framtiden och då kan detta vara uttryck för ’något annat’”, säger Fredrik Bergström, ekonomie doktor i nationalekonomi och affärsområdeschef för WSP.


Ämnen i artikeln:

ModeEkonomiOdd MollyWescDetaljhandeln

Häromdagen kom nyheten om att modebolaget Wesc investerar i tre bolag inom bygg och anläggning. I samband med detta byter bolaget namn och verksamhetsinriktning. I den nya organisationen blir Wesc

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News