Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Nu gör det ikoniska jeansmärket comeback: ”Vill vara en plattform”

Publicerad: 3 mars 2021, 11:19

Gul & Blå gör comeback. Det ikoniska varumärket ska genom olika designsamarbeten bli en plattform för svenska förebilder och opinionsbildare. Givetvis finns flera klassiker i sortimentet också.


Ämnen i artikeln:

KläderVarumärken

– Vi är stolta över vårens designsamarbeten och vill vara en plattform där vi lyfter viktiga budskap för att skapa medvetenhet kring ämnen vi brinner för eller helt enkelt bidra till att inspirera människor, säger Nina Adam, vd för Gul & Blå.

I dag lanseras en ny webbshop. Designsamarbeten kommer att lanseras löpande i kollektionen Signatures. Först ut är konstnären och illustratören Yoyo Nasty.

Många av varumärkets klassiska plagg kommer också att finnas till försäljning i kollektionen Base. Det handlar om tidlösa och hållbara plagg.

Gul & Blå grundades av Lars Knutsson 1966.

Nuvarande ägarkonstellationen där bland annat Academic Work-grundaren Jeremias Andersson och entreprenören Anders Jensen, gift med artisten Charlotte Perelli, ingår, köpte varumärket 2018.

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

KläderVarumärken

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News