Försäljning
Musik i matbutik höjer både volymen och stämningen
Publicerad: 29 november 2016, 10:58
Foto: Pressbild
Musik i butik påverkar både kunder och personal. Och höjer omsättningen. Det visar en studie från Uppsala universitet. ”En skön stämning är viktigast”, säger handlaren Tore Jonsson.
Musik i butiken ger en omsättningsökning på drygt sex procent. Det visar en studie som studenter på Företagsekonomiska institutionen vid Uppsala universitet gjort på Ica Nära Stabby i Uppsala.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.