Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Media Markt smög igång shoppingfesten online: ”Vuxit sig större”

Publicerad: 25 november 2019, 15:08

Media Markt ser redan att intresset för årets Black Friday är stort och kör därför med erbjudanden i både varuhus och e-handel hela veckan.


Ämnen i artikeln:

HemelektronikMedia MarktBlack Friday

29 november är datumet för Black Friday. Men Media Markt startade upp med erbjudanden redan på söndagskvällen i sin e-handel och fortsätter nu i samtliga kanaler veckan igenom.

Hemelektronikkedjan talar om en tvåsiffrig ökning av trafik till sajten, vilket gör att de anser sig ha fog för att konstatera att svenskarna ser fram emot köphögtiden.

– Vi var en av de första aktörerna att introducera Black Friday för svenskarna och Black Friday har bara vuxit sig större och större de senaste åren, säger Mia Lund Hanusek, marknadsdirektör, i ett pressmeddelande där man också förklarar att en del i årets Black Friday-satsning är extra många medarbetare i varuhusen, som ska kunna hjälpa kunden med allt från tv-kalibrering till installationstjänster.

I Markets undersökning som genomfördes tidigare i höst spådde Media Markt att kapitalvaror, och särskilt datorer, tv och mobiler, kommer att sälja mycket under årets Black Friday.

– Tv och gaming har historiskt sett ökat enormt och i år blir inget undantag, många kunder kommer att ta steget från 55 tum till 65 tum i samband med årets Black Friday. Tvätt och disk kommer många att passa på att fynda till riktigt bra priser, sa Jenny Pedersén, pr- och kommunikationschef på Media Markt.

Läs mer: Här är åtta kedjors planer för Black Friday – och en som bojkottar super-rean

Marie Hillblom

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News