Få hela storyn
Starta din prenumeration
Försäljning
Publicerad: 27 april 2021, 07:48
Media Markt ökade försäljningen med 5,5 procent under senaste räkenskapsåret. Tillväxten var starkast online.
Läs mer: Media Markt stänger i prestigeläget – och närmar sig svarta siffror
Media Markt ökade omsättning med 5,5 procent i Sverige under det senaste räkenskapsåret, september-oktober.
Online var tillväxten 26,8 procent, skriver kedjan i ett pressmeddelande. Försäljningen i de 28 butikerna steg med tre procent.
Den digitala försäljningen stod för 19,6 procent av den totala omsättningen.
Under verksamhetsåret har Media Markt arbetat intensivt med ett åtgärdsprogram i syfte att stärka resultatet och effektivisera verksamheten.
Kedjan skriver i pressmeddelandet att rörelseresultatet har förbättrats, utan att ange några ytterligare detaljer.
– Mot bakgrund av den goda marknadsutvecklingen och vårt förändringsprogram, vilket inkluderar kostnadsåtgärder, är jag mycket nöjd med vår nuvarande utveckling, säger vd Magnus Håkansson i en kommentar.
Läs mer: Här krymper Media Markt – och låter huvudkontoret flytta in: ”Förenklar”