Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Lidl drar ifrån i lågprismatchen

Publicerad: 24 mars 2017, 08:03

Foto: Daniel Norman

Netto har hamnat på efterkälken jämfört med lågpriskonkurrenten Lidl. ”Lidl har lyckats positionera sig på den svenska marknaden”, säger HUI:s analytiker Per Andersson.


Ämnen i artikeln:

DagligvarorEkonomiLidlNetto

Netto har 160 butiker i Sverige, bara åtta färre än största konkurrenten Lidl. Men utvecklingsmässigt går de inte hand i hand.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

DagligvarorEkonomiLidlNetto

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News