måndag25 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Lidl drar ifrån i lågprismatchen

Publicerad: 24 mars 2017, 08:03

Foto: Daniel Norman

Netto har hamnat på efterkälken jämfört med lågpriskonkurrenten Lidl. ”Lidl har lyckats positionera sig på den svenska marknaden”, säger HUI:s analytiker Per Andersson.

Ämnen i artikeln:

LidlNettoDagligvarorEkonomi

Daniel Norman

daniel.norman@bonniernews.se


Netto har 160 butiker i Sverige, bara åtta färre än största konkurrenten Lidl. Men utvecklingsmässigt går de inte hand i hand.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 797 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev