Försäljning
Lägre försäljning hos återförsäljarna slår mot Lexington – tappade 2017
Publicerad: 20 februari 2018, 08:17
Foto: Suvad Mrkonic
Lexington tappade fyra procent i omsättning under 2017. ”Vi tappar försäljning till de fysiska återförsäljarna”, konstaterar vd Kristina Lindhe. Online och i egna butiker växer varumärket.
Lexington hade rörelseintäkter på 273,1 miljoner kronor 2017. En minskning från 2016 då de landade på 286,5 miljoner kronor.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.