Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Kraftig tillväxt online väger nästan upp fysiskt tapp för Ikea: ”Ökat 200 procent”

Publicerad: 13 maj 2020, 06:55

Foto: Shutterstock

Ikea i Sverige har tappat försäljning i fysiska butiker under coronakrisen. Men det vägs nästan upp av ett högy tryck online. ” E-handeln har de senaste veckorna ökat med närmare 200 procent”, säger Sandra Jakob, presskontakt för Ikea Sverige.


Ämnen i artikeln:

HeminredningIkeaCorona

Läs mer: Kunderna hittar tillbaka till Ikea: ”I synnerhet i helgen hade vi fler besökare”

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

HeminredningIkeaCorona

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev