Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Kraftig ökning online för Clas Ohlon – nu riktas fokus på årets viktigaste period

Publicerad: 5 november 2021, 06:23

En försiktig försäljningsökning i jämförbara enheter och en desto större ökning online gjorde att Clas Ohlsons försäljning ökade sammantaget 3 procent under oktober.


Ämnen i artikeln:

Clas Ohlson

Clas Ohlsons totala försäljning upp gick under månaden till 738 miljoner kronor. Det är e ökning med 3 procet jämfört med samma period förra året.

E-handeln ökade hela 30 procent och stod under månaden för drygt 10 procent av den totala försäljningen.

Försäljningen i jämförbara butiker ökade i sin tur med 1 procent.

”I likhet med föregående månad ser vi fortsatt välbalanserade lagernivåer, vilket ger oss goda förutsättningar när vi nu närmar oss årets viktigaste försäljningsperiod” kommenterar vd och koncernchef Kristofer Tonström.

Vid periodens slut hade kedjan 228 butiker i Sverige, Norge och Finland, vilket är oförändrat jämfört med tidigare år.



Ämnen i artikeln:

Clas Ohlson

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev