Försäljning
Klädmärket går mot strömmen – bästa julimånaden någonsin
Publicerad: 11 augusti 2023, 09:11
Petra Sabo, kommersiell chef på Didriksons, ser fram emot en ruggig höst.
Foto: Pressbild/Andreas Lind
Medan handeln kämpar i motvind blev juli ett superlyft för Didriksons. Även augusti börjar bra. ”Vi har redan sett en större efterfrågan än tidigare år”, säger Petra Sabo.
Ämnen i artikeln:
HandelnJackspecialistens nya sommarkollektionen med shorts, kjolar, t-shirts och hoodies har sålt över förväntan. Det har bidragit till en 50 procents ökning under juli jämfört med 2022.
– Det är en fantastisk kollektion som vi själva alltid trott på, men det är först när slutkonsumenterna köper dem som vi får ett kvitto på att det är en succé. Att kunna erbjuda ett starkt sommarsortiment är viktigt för vårt bolag då kunderna inte alltid efterfrågar jackor och parkas under denna period, säger Petra Sabo, kommersiell chef i ett meddelande.
Hon berättar att tillväxten även varit stark i de egna DTC-kanalerna under 2023 – e-handeln, externa plattformar och de egna butikerna har sett en större efterfrågan än någonsin.
Normalt är hösten med sitt regnrusk Didriksons högsäsong och Petra Sabo är optimistisk.
– Även om augusti precis har börjat så ser vi redan nu att det kommer bli en riktigt bra höst för oss, vi har redan sett en större efterfrågan än tidigare år på våra höstjackor vilket är fantastiskt kul. Kanske beror det på vädret, just nu har vi ett perfekt Didriksonsväder.
LÄS OCKSÅ: Sval modehandel i juli: ”Vi hade hoppats på bättre siffror”