Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Jollyrooms rekordförsäljning i november – växte med 90 procent i Sverige

Publicerad: 3 december 2020, 08:24

Årets julhandel är igång – och lyfter Jollyroom till nya höjder. I november slog e-handlaren nytt rekord för en försäljning på 300 miljoner konor. Varje dag lämnar 20 000 paket lagret.


Ämnen i artikeln:

Lek och hobbyJulhandelJollyroomBlack Friday

– Vi har arbetet intensivt med förberedelserna inför årets julhandel under hela året, och det är nu otroligt kul att se det fina resultatet av en solid laginsats från alla delar i organisationen. Att sälja varor för mer än 300 miljoner kronor på en månad är inget annat än ett kvitto på att vi fortsätter vara barnfamiljens förstahandsval online och att vi befäster vår nummer-ett-position som destination för barn- och babyprodukter på nätet, säger inköp- och försäljningschef Mattias Jacobsson i en kommentar.

En försäljning med 300 miljoner kronor innebar en genererad tillväxt på 50 procent i Norden. I Sverige, som är Jollyrooms största marknad, gick det bättre än så. Där var tillväxten 90 procent.

Black Friday sticker ut, då mottog e-handlaren en ny order varannan sekund.

– Alla affärsområden levererar mycket god tillväxt, men skall man lyfta något så är det vårt affärsområde leksaker som har gått otroligt starkt och mycket tyder på att det kommer att fortsätta på den linjen ända fram till våra leveransdeadlines strax innan jul, säger Mattias Jacobsson.

Han berättar att Jollyroom ser ett ökat intresse för klassiska leksaker som dockor, bilbanor, byggsatser, familjespel och pyssel.

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News