Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Jollyroom växer så det knakar – siktar på tre miljarder 2023

Publicerad: 5 februari 2021, 12:01

E-handelsföretaget Jollyroom fortsätter sin tillväxtresa. Under fjolåret ökade omsättningen med över 20 procent till 1,77 miljarder kronor. Nu letar bolaget efter fler butikslägen.


Ämnen i artikeln:

Lek och hobbyJollyroom

Jollyroom har växt snabbt och är i dag ett av de största bolagen inom  barn- och babyprodukter i Norden.

– Vi passerade en miljard 2017 och kommer att passera två miljarder under 2021. Sammantaget ökade tillväxten under 2020 med 300 miljoner, säger vd Ole Sauar i en kommentar.

Bolaget har under året investerat drygt 100 miljoner kronor i bland annat automatisering.

Under 2020 öppnade e-handlaren även två butiker – en i Stockholm och en i Göteborg där även kontor och lager finns.

Nu söker bolaget efter fler platser för etableringar.

– Butikerna ger kunderna möjlighet att se och uppleva produkterna i verkligheten. Vi vill erbjuda den här möjligheten i de största städerna i Norden – detta som ett led i att ytterligare stärka vår position som specialistaktör inom barn- och babyprodukter. Vi letar också efter lämplig lokal i Oslo, men än så länge har vi inte hittat något tillräckligt bra. Vi hoppas på att det uppstår en möjlighet i Oslo i år. Vi håller också utkik efter lokaler i Köpenhamn och Helsingfors, konstaterar Ola Sauar.

Jollyroom har också verksamhet i Tyskland och Österrike och fler länder ska vara på gång.

Målet är att omsätta tre miljarder kronor 2023.

Mikael Sydner

Reporter

mikael.sydner@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Lek och hobbyJollyroom

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev