Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Jätten ökar – tack vare minsta formatet

Publicerad: 22 februari 2017, 08:49

Foto: Pressbild

Walmarts resultat minskade med 5,6 procent under 2016. Däremot ökade försäljningen i kedjans fysiska butiker i USA under året – tvärtemot utvecklingen för många av konkurrenterna.


Ämnen i artikeln:

DagligvarorLivsmedelEkonomi

Det är framförallt Walmarts amerikanska mindre butikskoncept, Neighborhood Market, som utvecklas bra, inte minst i slutet av året. Under fjärde kvartalet redovisade närbutikskedjan en försäljningsökning på 5,3 procent.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

DagligvarorLivsmedelEkonomi

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev