Försäljning
Jätten ökar – tack vare minsta formatet
Publicerad: 22 februari 2017, 08:49
Foto: Pressbild
Walmarts resultat minskade med 5,6 procent under 2016. Däremot ökade försäljningen i kedjans fysiska butiker i USA under året – tvärtemot utvecklingen för många av konkurrenterna.
Det är framförallt Walmarts amerikanska mindre butikskoncept, Neighborhood Market, som utvecklas bra, inte minst i slutet av året. Under fjärde kvartalet redovisade närbutikskedjan en försäljningsökning på 5,3 procent.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.