Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Ikeas kändisdesigner skapar attraktiv andrahandsmarknad

Publicerad: 1 november 2019, 12:34

Foto: Pressbild/Ikea

Heminredningsjätten Ikea skapar hysteri när designern Virgil Abloh nu släpper sin kollektion i sex av de svenska varuhusen.


Ämnen i artikeln:

HeminredningIkea

När Ikea i Kungens Kurva slog upp portarna på fredagsmorgonen hade vissa av de hugade designköparna redan köat i 38 timmar för att få fatt i prylar.

Redan nu, på fredag eftermiddag, finns produkter från kollektionen upplagda i Facebookgrupper till ett klart högre pris än vad varuhusen säljer dem för.

Virgil Abloh är kreativ direktör för Louis Vuittons herrmode och har grundat steetwearmärket Off-White.

Samarbetet är det andra mellan modeskaparen och Ikea. I våras släpptes en matta som var signerad Virgil Abloh. Den här gången finns 15 objekt i kollektionen, allt från verktygslåda till påslakan och väggklockor. Ikeas vilja är att kollektionen, som heter Markerad, ska göra ett statement i människors första hem.

Läs mer: Svenska varumärken bland världens mest värdefulla - Ikea avancerar

Marie Hillblom

Ämnen i artikeln:

HeminredningIkea

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News