torsdag23 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

I februari sjönk Clas Ohlsons försäljning online

Publicerad: 8 mars 2023, 07:08

Clas Ohlson ökade försäljningen i februari, men online tappade kedjan.

Foto: Pressbild

Clas Ohlson ökade försäljningen med en procent i februari. Men online tappade kedjan.

Ämnen i artikeln:

Clas OhlsonDetaljhandeln

Daniel Norman

daniel.norman@bonniernews.se


I dag på morgonen släppte Clas Ohlson sin delårsrapport för det tredje kvartalet på kedjans brutna räkenskapsår.

I samband med det kommunicerades också utvecklingen för februari, den första månaden på det fjärde och sista kvartalet under verksamhetsåret.

Clas Ohlson omsatte 541 miljoner kronor, en ökning med en procent jämfört med samma månad i fjol.

Organiskt var tillväxten två procent.

Online hade kedjan emellertid det tuffare. Försäljningen sjönk med fem procent till 60 miljoner kronor.

Under de tio första månaderna på det brutna räkenskapsåret (maj-februari) har Clas Ohlson ökat försäljningen med tre procent till en omsättning på 7 789 miljoner kronor. Organiskt var tillväxten en procent.

Trots tappet i februari har försäljningen online ökat med tio procent till 894 miljoner kronor.

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev