Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Här missar butikerna en stor säljchans: ”Måste ändra attityd för att hänga med e-handeln”

Publicerad: 25 maj 2018, 11:03

Foto: Thomas Henrikson/MSB

På måndag startar Krisberedskapsveckan 2018 och MSB uppmanar svenskarna att ha matvaror och utrustning hemma för att kunna klara allt från längre elavbrott till krislägen. Men kedjorna hakar inte på med erbjudanden – och experten är kritisk.


Ämnen i artikeln:

ApoteketAxfoodClas OhlsonIcaJulaLidlÖoB

Nästa vecka genomförs Krisberedskapsveckan 2018 och MSB skickar ut broschyren ”Om krisen eller kriget kommer” till alla hushåll.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev