Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Här går Hemköp på offensiven

Publicerad: 7 oktober 2014, 06:05

Hemköp har slagit branschen i år – och fortsätter offensiven. Nästa år öppnar kedjan också i Mall of Scandinavia. ”Planen är att växa ännu mer i stora städer”, säger vd Thomas Gäreskog.


Ämnen i artikeln:

DagligvarorLivsmedelHemköp

Axfoods siffror för årets första sex månader visar att Hemköps försäljning ökade med 2,2 procent i jämförbara butiker jämfört med motsvarande period 2013.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

DagligvarorLivsmedelHemköp

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev