Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Här är Ikeas tillväxtraket – var femte kund kommer för maten

Publicerad: 18 oktober 2017, 08:16

Foto: Inter IKEA Systems B.V.

Ikea intensifierar satsningen på mat och uppgraderar de egna matvarorna inom Swedish Food Market. ”Maten är en betydande del av den totala tillväxten”, säger Ylva Magnusson, kommunikationschef för Ikea Food Services.


Ämnen i artikeln:

HeminredningRestaurangIkea

I somras köpte Ikea distribution- och logistikföretaget Bring SCM, som ett led i en intensifierad satsning på mat.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

HeminredningRestaurangIkea

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev