Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Handeln växer på nätet – då skiljer sig HUI från SCB: ”Behöver bättre data”

Publicerad: 5 februari 2018, 09:24

Detaljhandeln växer framför allt på nätet. Därför hoppar HUI av samarbetet med SCB. ”Branschen behöver bättre data”, säger analytikern Andreas Svensson till Market.


Ämnen i artikeln:

HUI Research

SCB och HUI har presenterat försäljningsutvecklingen i detaljhandeln i ett gemensamt detaljhandelsindex (DHI) sedan 2002.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

HUI Research

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News