Försäljning
Hållbarhet och affärer i symbios – när jätten kämpar sig tillbaka: ”Gör allt vi kan för att leda omställningen”
Publicerad: 13 april 2023, 11:36
Anna Wallenberg, vd på Reitan.
Foto: Pressbild/Daniel Norman
Pandemiåren blev ett par tuffa sådana för Reitan Convenience, ägare av Pressbyrån och 7-Eleven. Nu är kedjan på väg tillbaka till 2019 års nivåer finansiellt, samtidigt som man befäster sin ledande position i hållbarhetssatsningen. ”Möjlighet att leda och definiera hållbarhetsarbetet i den här branschen”, säger Anna Wallenberg, vd för Reitan Convenience i Sverige.
När coronapandemin slog till i början av 2020 skulle det visa sig att Reitan Convenicence, vars affärsidé är att förse människor på språng med vardagsprodukter, blev speciellt drabbade.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.