Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Haglöfs superstart på året – så kraftig var tillväxten

Publicerad: 23 september 2021, 09:46

Det ökade intresset för outdooraktiviteter lyfter Haglöfs försäljning.

Foto: Pressbild

Sportvarumärket Haglöfs har gått starkt under första halvåret. Försäljningen har ökat med 26 procent. ”Vi ser en hög efterfrågan på alla marknader och inom alla kategorier”, säger vd Fredrik Ohlsson.


Haglöfs ökade försäljningen med 26 procent under det första kvartalet. 

– Vi har haft en mycket starkt start på 2021, med hög efterfrågan på alla marknader och inom alla kategorier. Försäljningen var högre än första halvåret förra året, och signifikant högre än innan pandemin 2019. Det ökade intresset för outdoorsegmentet gör att vi kan nå ut till en större grupp av medvetna konsumenter, säger Fredrik Ohlsson i en kommentar. 

Haglöfs har investerar i och utvecklat både varumärke och design de senaste åren, något Fredrik Ohlsson tror är en viktig faktor bakom framgången. 

– Kontinuerligt förbättrar vi och förfinar vårt erbjudande för att leverera den ultimata Haglöfs-upplevelsen. 

Haglöfs ser redan, baserat på antalet orders, att det finns ett stort intresse för bolagets produkter under kommande säsonger. Samtidigt finns stora logistikutmaningar just nu. I pressmeddelandet skriver Haglöfs att de arbetar nära leverantörer och återförsäljare för att hantera situationen. 

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev