Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Granskning bransch för bransch – här är julhandelns förlorare: ”Black Friday-effekt”

Publicerad: 16 december 2019, 14:19

Leksaker, böcker, heminredning och elektronik får störst uppsving av julhandeln. Samtidigt visar långtidstrenden att just dessa branscher är julhandelns förlorare. ”Barn i dag vill inte ha leksaker i julklapp på samma sätt”, säger Jonas Arnberg, vd på HUI Research.


Ämnen i artikeln:

HemelektronikHeminredningLek och hobbyMedia och underhållningEkonomiHUI Research

Jonas Arnberg, vd på HUI Research.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev