Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Försäljningstapp och förlust för Sephora – som valde personalen framför plusresultat

Publicerad: 5 oktober 2021, 11:49

Sephoras svenska verksamhet gick med förlust förra året.

Foto: Jamin Pirnia

Ett minskat besöksflöde i de fysiska butikerna resulterade i en minskad omsättning för Sephora under förra året. För första gången sedan 2015 gjorde kedjans svenska bolag också en rörelseförlust. ”Vi hade kunnat dra ned kraftfullt på personal och på det sättet kanske faktiskt till och med gå plus minus noll”, säger vd Jenni Österlund.


Ämnen i artikeln:

Hälsa och egenvårdE-handelCorona

Sephoras svenska bolag omsatte 189,3 miljoner kronor 2020. Det motsvarar ett tapp om 9,7 procent från året innan.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev