Försäljning
Flygande start på året för Jollyroom: ”Kalla vädret har drivit extrema behov”
Publicerad: 1 mars 2021, 09:06
Jollyroom har ökat försäljningen med 30 procent i januari och februari. ”Vi avslutade 2020 i ett rasande tempo. Det är tydligt att den positiva trenden fortsätter in i 2021”, säger kommersiellt ansvarig Mattias Jacobsson.
Läs mer: Jollyroom växer så det knakar – siktar på tre miljarder 2023
2020 omsatte Jollyroom 1 770 miljononer kronor, en tillväxt på 20 procent från året innan.
– Ett gediget lagarbete från alla delar i organisationen gjorde att vi avslutade 2020 i ett rasande tempo. Det är tydligt att den positiva trenden fortsätter in i 2021 och året har startat klart bättre än vad vi hade räknat med, säger Mattias Jacobsson i en kommentar.
Under januari och februari har Jollyroom haft en tillväxt på 30 procent.
– Bolagets alla affärsområden har levererat stark tillväxt. Det kalla vädret som vi har sett i Norden de senaste veckorna har drivit extrema behov inom vissa kategorier – vi har bland annat sålt mer än 30 000 vinteroveraller och vuxit med mer än 1000 % inom produktkategorin för vinterlek, säger Mattias Jacobsson.
Det långsiktiga målet för e-handlaren är att nå en omsättning på tre miljarder kronor 2023.
– Hela organisationen har jobbat stenhårt under lång tid för att positionera verksamheten för framtidens varuhandel, vi bygger sten för sten och jobbar metodiskt mot att nå ambitionen år 2023. Den stora övergången från fysisk till digital handel är i full gång och vi står välpositionerade för att möta den transformationen, säger Mattias Jacobsson