Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Facit – så gick det för Kappahl under pandemiåret: ”Det hade kunnat vara värre”

Publicerad: 6 maj 2021, 06:26

Kappahl tappade försäljning under pandemin. Men tack vare en rad kostnadsbesparingar förbättrades resultatet. ”Jag har hela tiden tänkt att Kappahl kan ta klivet upp till sex miljarder och i stället sjönk vi ned till 4,2 miljarder, men det hade såklart kunnat vara värre”, säger vd Elisabeth Peregi.


Ämnen i artikeln:

ModeEkonomiKappahl

Läs mer: Kappahl fortsätter att trimma butiksnätet – så många stängs i år

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

ModeEkonomiKappahl

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News