Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Exklusiva siffror: Coop tappar kunder – här handlar de i stället

Publicerad: 5 november 2020, 09:20

Foto: Gustaf Olsson

Netto har hittills blivit Coop på 150 platser i Sverige. Omställningen ser ut att skapa en tydlig vinnare: Lidl. “Coop tappar en del starkt prismedvetna”, säger GFK:s analytiker Bo Engström.


Ämnen i artikeln:

DagligvarorCoop

Läs mer: Här är Lidls superlyft – nådde 16 procent fler: ”Utvecklingen fortsatt stark”

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

DagligvarorCoop

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News