Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

En stark nättillväxt lyfter Lyko – men försäljningen sjunker i fysiska butiker

Publicerad: 19 februari 2019, 06:39

Lyko fortsatte att växa under det fjärde kvartalet. Det tack vare en stark tillväxt online. Försäljningen i jämförbara butiker sjönk. ”Förklaras av en generellt svagare marknad”, säger vd Rickard Lyko.


Ämnen i artikeln:

Hälsa och egenvårdEkonomiLyko

Lykos intäkter uppgick till 292,3 miljoner kronor under det fjärde kvartalet 2018 efter en försäljningstillväxt på 21 procent.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev