Försäljning
En stark nättillväxt lyfter Lyko – men försäljningen sjunker i fysiska butiker
Publicerad: 19 februari 2019, 06:39
Lyko fortsatte att växa under det fjärde kvartalet. Det tack vare en stark tillväxt online. Försäljningen i jämförbara butiker sjönk. ”Förklaras av en generellt svagare marknad”, säger vd Rickard Lyko.
Lykos intäkter uppgick till 292,3 miljoner kronor under det fjärde kvartalet 2018 efter en försäljningstillväxt på 21 procent.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.