Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Elons kundklubb växte med 35 procent under Black Week: ”Slog en massa rekord”

Publicerad: 2 december 2020, 13:57

Elon ökade försäljningen under Black Week – och lockade nya medlemmar till kundklubben. ”Vi slog en massa rekord”, säger försäljningsdirektören Hans-Eric Schultz.


Ämnen i artikeln:

HemelektronikElonBlack Friday

Butiksförsäljningen steg med 5,4 procent under Black Week. Totalt, men e-handeln inräknad, såg Elon en tillväxt på 19,5 procent jämfört med i fjol. Samtidigt växte antalet medlemmar i kundklubben med 35 procent.

– Årets Black Week slog en massa rekord, säger Hans-Eric Schultz i en kommentar.

Elon valde att dra ut på årets kampanj till elva dagar och började med erbjudande riktade till klubbmedlemmar redan torsdagen den 19 november.

– Vi valde i år att förlänga perioden med bra erbjudanden och göra vårt bästa för att inte skapa trängsel i butik. I dessa tider är det av högsta vikt att alla ska känna sig trygga i sitt köp hos oss, säger Hans-Eric Schultz.

En rad andra åtgärder vidtogs också för att skapa en säker shoppingmiljö. Bland annat erbjöds både kunder och butiksanställda munskydd, plasthandskar och handsprit.

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News