Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Elons investeringar betalade sig – så mycket växte kedjan förra året

Publicerad: 3 mars 2021, 14:22

Elon kan summera ett år med tvåsiffrig tillväxt. Intäkterna ökade med 12,3 procent jämfört med 2019. ”Det är ett resultat av långsiktiga investeringar”, säger Elons vd Stefan Lebrot.


Ämnen i artikeln:

HemelektronikElon

Kedjan förklarar utvecklingen med de senaste årens satsningar på lager, e-handel och nya tjänster i butik.

– Det är viktigt att visa goda resultat men minst lika viktigt är att göra rätt investeringar för framtiden och det är resultaten av dessa långsiktiga investeringar som vi nu ser i siffrorna, säger Stefan Lebrot i en kommentar.

Även den starka bygga hemma-trenden under pandemin uppges ha spelat roll.

– Vi tittar oftare framåt än bakåt, men det är värdefullt att ibland stanna upp och faktiskt ta in det som vi åstadkommit tillsammans med våra handlare och kunder under året.

E-handeln inom Elon ökade med 119 procent.

– Butikerna är hjärtat i vår verksamhet och tillsammans med smarta tjänster som knyter samman styrkan i e-handel med vår lokala närvaro finns vi nära kunderna innan, under och efter deras investeringar i hemmet, säger Stefan Lebrot som också lyfter fram samarbeten, både i och utanför Sverige, som en framgångsfaktor.

– Vi har en stark nordisk organisation där det finns samma engagemang och kraft som vi sett i Sverige.

Mikael Sydner

Reporter

mikael.sydner@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

HemelektronikElon

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News