Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Ellos inredningssajt lyfte under Black Friday: ”Rekordstor försäljning”

Publicerad: 4 december 2020, 12:38

Ellos Group ökade försäljningen med 50 procent under Black Week. ”Vi har överträffat våra egna förväntningar med en rekordstor försäljning, tillväxt och högre marginaler”, säger vd Hans Ohlsson. Och inredningssajten Homerun stack ut.


Ämnen i artikeln:

HeminredningModeEllosBlack Friday

Bäst utveckling under Black Week av Ellos-gruppens varumärken hade inredningssajten Homeroom som ökade försäljningen med 166 procent, jämfört med året innan.

Ellos hade en tillväxt på 46 procent, Jotex på 53 procent och Stayhard på 28 procent.

Tillsammans hade sajterna åtta miljoner besök, bara Ellos hade 5,2 miljoner besökare under veckan vilket toppades med 800 000 stycken under själva fredagen.

100 000 helt nya kunder välkomnades till gruppen.

– Ellos Group har överträffat våra egna förväntningar med en rekordstor försäljning, tillväxt och högre marginaler under hela Black Week. Att alla våra varumärken står bakom tillväxten och försäljningsrekorden är extra glädjande, säger Hans Ohlsson i en kommentar.

Som mest sålde Ellos Group tre produkter per sekund och hanterade 4 000 kundordrar under en timme.

– Den strukturförändring av marknaden som vi sett en längre tid där kunderna i allt högre grad väljer att handla online istället för i den fysiska butiken har accelererat. Denna trend gynnar helt klart Ellos Group och vi har en positiv syn på årets fortsatta försäljningstillväxt, fortsätter Hans Ohlsson.

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News