Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Elgiganten inför årets största shoppingdag: ”Därför växlar vi upp ännu mer i år”

Publicerad: 7 november 2019, 06:47

Nedräkningen inför världens största shoppingdag har börjat. Efter att ha ökat försäljningen med 130 procent förra året laddar Elgiganten för nya framgångar under årets Singles Day.


Ämnen i artikeln:

HemelektronikElgiganten

– Efter dubblad försäljning första året och kunder som hängde på låset redan vid midnatt ifjol så har vi fått bekräftat att den här typen av handelshögtider är väldigt uppskattade av våra kunder. Därför växlar vi upp ännu mer i år, säger vd Niclas Eriksson.

Singles Day skapades på 1990-talet som en motvikt till Alla Hjärtans dag.

Den ägare rum den 11 november varje år, alltså på måndag.

2017 uppmärksammade Elgiganten shoppinghögtiden för första gången, något de var först med i Sverige hävdar de.

– Som marknadsledare bevakar vi alltid olika trender och företeelser som har med vår bransch att göra, och vi vill självklart alltid skapa möjligheter att ge våra kunder så bra erbjudanden som möjligt. Därför tog vi Singles Day till Sverige, säger Niclas Eriksson.

I år tjuvstartar kedjan redan i helgen.

Läs mer: Först Black Friday – nu vill Elgiganten få svenskarna att shoppa loss på Singles Day

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

HemelektronikElgiganten

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev