Få hela storyn
Starta din prenumeration
Försäljning
Publicerad: 25 juni 2020, 07:09
Foto: Stefan Jerrevång
Electra Gruppens fina omsättningsutveckling när det häller hemelektronik håller i sig. När det bara återstår några veckor på andra kvartalet är tillväxten åtta procent.
Läs mer: Bästa starten på året någonsin för Electra Gruppen – men EM Home sliter i krisen
– Vi är glada och mycket nöjda med att både vi och våra kunder kan uppvisa en omsättningstillväxt i det omvärldsläge vi befinner oss. Med beaktande av de förutsättningar pandemin ger; att e-handeln växer som en konsekvens av den och all den osäkerhet som sjukdomen medför generellt i samhället, hade vi räknat med att vi skulle få vår beskärda del av osäkerheten i form av en minskad handel. Att istället kunna kommunicera en ökandetillväxt känns mycket bra, säger vd och koncernchef Anneli Sjöstedt.
Det är inom varuområdena IT, telekom och tv som koncernen ser tillväxten.
Electra Gruppen ligger bland annat bakom Elon Ljud & Bild-kedjan.
– Vi ser att våra e-handelskunder har en god efterfrågan och är samtidigt mycket nöjda med att våra kedjekoncept visar en omsättningsökning trots att antalet fysiska besök i butikerna är lägre, fortsätter Anneli Stöstedt.
Läs mer: Med nischade butiker ska Electra Gruppen ta steget in i storstäderna