Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Efter Black Friday-succén har Boozt höga förväntningar på helåret

Publicerad: 30 november 2021, 07:31

När trycket var som höst packade Boozt över 8 000 paket i timmen under Black Friday-veckan.

Foto: Pressbild

Boozt försäljning i oktober och november överträffade bolaget förväntningarna. Efter försäljningsrekord under Black Friday-veckan tror e-handlaren att tillväxten kan landa på över 30 procent för helåret.


Ämnen i artikeln:

Boozt

Boozt har haft framgångsrika oktober och november, en period som avslutades med Black Friday-veckan. 

”Med stark tillväxt i alla kategorier fortsätter vi leverera på vår strategi om att vara det moderna varuhuset. Försäljningen i oktober och november har varit stark och Black Friday-veckan överträffade förra året. Under Black Friday-veckan slog vi både nytt försäljningsrekord och välkomnade ungefär 125 000 nya kunder. Med den nyligen färdigställda utbyggnaden av automatiseringslösningen i vårt hanteringscenter har våra medarbetare på ett imponerande sätt hanterat den period under året där vi arbetar som mest intensivt”, skriver bolaget i ett pressmeddelande. 

När trycket var som höst packade över 8 000 paket per timme, vilket är rekord. 

Prognosen för helåret är att Boozt ska nå en en omsättningstillväxt på 27,5–32,5 procent. E-handlaren tror nu att den kommer att landa i det övre spannet av intervallet, vilket skulle innebära en tillväxt på över 30 procent för helåret. 

Det justerade rörelsemarginalen väntas fortsatt överstiga 5,5 procent. 

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Boozt

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev