Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Eataly går fortfarande med förlust i Sverige: ”I Sverige tar det betydligt längre tid”

Publicerad: 17 februari 2020, 13:06

Foto: Shutterstock

Två år efter lanseringen av den italienska kedjan Eataly i Stockholm är livsmedelssortimentet mer än dubbelt så stort som vid starten. Men etableringen har kostat och butiken går fortfarande med förlust.


Ämnen i artikeln:

DagligvarorEkonomiSortimentEataly

På Eataly i centrala Stockholm, som kombinerar saluhall med specialbutiker och matställen, kan kunderna äta eller köpa med sig delikatesser sedan ett par år tillbaka. ​

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News