Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

E-handelns tillbakagång oroar inte Rickard Lyko: ”Utvecklingen är ändå ganska väntad”

Publicerad: 6 april 2022, 11:29

Rickard Lyko, vd för Lyko.

Foto: Pressbild

Tuffa jämförelsetal, krig och vädret är förklaringar till att konsumenterna spenderar mindre pengar online. Men Rickard Lyko, vd för skönhetsbolaget med samma namn, är inte orolig. ”Vi är långsiktiga och fortsätter enligt plan att bygga varumärket”, säger han.


Ämnen i artikeln:

Lyko

Enligt Svensk Handels E-handelsindikator har kunderna de senaste månaderna dragit ner på inköpen online. Februarimätningen visar minus 25 procent jämfört med samma månad året innan och så sent som för några dagar sedan spådde e-handelsexperten Arne Andersson att e-handeln går mot ett historiskt minusresultat 2022. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Lyko

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev