Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Desenios framfart fortsätter: ”Fler och fler ser oss som nummer ett”

Publicerad: 5 maj 2021, 06:24

Desenio Groupss organiska försäljning ökade med 61 procent januari-mars. ”Vårt första kvartal som listat bolag karaktäriserades av en fortsatt stark tillväxt”, konstaterar vd Fredrik Palm.


Ämnen i artikeln:

HeminredningDesenio

Desenio Group omsatte 402,1 miljoner kronor det första kvartalet, en tillväxt på 125,4 procent.

Organiskt, med förvärvet av Poster Store borträknat, ökade försäljningen med 60,5 procent som en följd av en stark efterfrågan.

– Vart första kvartal som ett listat bolag karaktäriserads av en fortsatt stark tillväxt i våra nyckeltal samt en framgångsrik integration av Poster Store, säger vd Fredrik Palm i en kommentar.

Gruppen redovisar ett rörelseresultat på 67,4 miljoner kronor för kvartalet, vilket ska jämföras med ett resultat på 28,7 miljoner kronor samma period i fjol. Det handlar om en förbättring på 135,1 procent.

– Under perioden har vi investerat i vårt varumärke och vår produkt för att ta vara på tillväxtmöjligheterna som finns framför oss, säger Fredrik Palm.

25 februari börsnoterades Desenio Group.

– Jag är mycket nöjd över vår framgångsrika notering på Nasdaq och det stora intresset från våra nya aktieägare och marknaden i allmänhet.

Fredrik Palm säger att bolaget är mycket glada över att den fina utveckling som Desenio hade under 2020 vad gäller försäljning, resultat och aktiva kunder fortsatt under inledningen av 2021.

– Vi gick in i det här året starkare än någonsin och utvecklingen under första kvartalet visar att fler och fler ser Desenio som sin främsta destination när det gäller prisvärd konst.

Målet om en tillväxt på 35-40 procent för året ligger fast.

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

HeminredningDesenio

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev