Försäljning
Dagens konsumenter zappar sömlöst: Här är omnikanalkunden i siffror
Publicerad: 2 april 2019, 09:10
Köpresan blir allt mer komplex. Kunderna är vana att röra sig i flera kanaler, och räknar med att deras favoritbutiker hänger med i svängarna. Men många kedjor har hamnat på efterkälken. ”De sitter ofta på ett tungt arv, med stora och kostsamma affärssystem och en organisation som är uppbyggd för att vi ska handla i fysiska butiker”, säger Postnords e-handelsexpert Carin Blom.
Carin Blom och Postnord har i flera års tid följt omnikanalutvecklingen noga genom E-barometern. Både kunder och företag har utvecklats mycket – men kundbeteendet förändras snabbare.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.