Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Dagens konsumenter zappar sömlöst: Här är omnikanalkunden i siffror

Publicerad: 2 april 2019, 09:10

Köpresan blir allt mer komplex. Kunderna är vana att röra sig i flera kanaler, och räknar med att deras favoritbutiker hänger med i svängarna. Men många kedjor har hamnat på efterkälken. ”De sitter ofta på ett tungt arv, med stora och kostsamma affärssystem och en organisation som är uppbyggd för att vi ska handla i fysiska butiker”, säger Postnords e-handelsexpert Carin Blom.


Ämnen i artikeln:

PostnordDetaljhandelnKonsumentbeteende

Carin Blom och Postnord har i flera års tid följt omnikanalutvecklingen noga genom E-barometern. Både kunder och företag har utvecklats mycket – men kundbeteendet förändras snabbare.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev