Försäljning
Busfrö växer med hållbar second hand: ”Vi har som mål att öppna 60 butiker”
Publicerad: 14 augusti 2017, 08:21
Hos Busfrö Nytt & Bytt är det kunderna som skapar sortimentet. Bland åtta ton inlämnade saker varje månad ska godbitarna plockas fram. ”Sortering och prissättning är det viktigaste vi gör”, säger grundaren Stina Qubti.
Ett attraktivt sortiment är a och o för en butik. Busfrös affärsidé går ut på att sälja moderna och fräscha begagnade kläder, skor, bilbarnstolar, heminredning och annat på kommission.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.