Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Budskapet om reahetsen: ”Håller på att priskampanja bort all form av lönsamhet”

Publicerad: 27 januari 2020, 13:54

Foto: Michael Lennartsson och Stefan Jerrevång (Bilden är ett montage)

Tydliga spelregler som tar modehandeln bort från reaträsket och gör att mer säljs till fullpris och får upp lönsamheten. MQ:s vd Ingvar Larsson vill se en gemensam aktion från branschen. Och att mer behöver göras är tydligt menar Mikael Sandström, ordförande för Svensk Handel Stil: ”Branschen håller på att priskampanja bort all form av lönsamhet”.


Ämnen i artikeln:

KläderEkonomiMQSvensk Handel StilRea

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev