Försäljning
Brutal vår för optikbutikerna – och oro för framtiden: ”Det kan kasta allt över ända”
Publicerad: 25 juni 2020, 08:08
Foto: Jim Cordts
Försäljningen har rasat i optikhandeln under coronakrisen. ”Kunden slutade komma från en dag till nästa”, säger Roland Olsson, vd för Synoptik, och spår ett 2020 med negativ tillväxt, utslagning av fristående aktörer och ökad konsolidering. Samtidigt kommer optikbranschens e-handel att ta fart menar Marita Bertilson, vd på Specsavers.
Bild 1/2
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.