Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Boozt höjer prognosen igen – efter succé under Black Friday

Publicerad: 4 december 2020, 08:50

Black Week gick bättre än väntat. Samtidigt hade Boozt en stark utveckling i november. Nu väljer e-handlaren att skriva upp tillväxtprognosen för året ytterligare.


Ämnen i artikeln:

EkonomiBlack Friday

Läs mer: Boozt växer – och levererar för första gången svarta siffror för ett tredje kvartal

Tidigare har Boozt kommunicerat att tillväxten för 2020 väntas ladan på 20-25 procent.

Efter en framgångsrik Black Week kombinerat med en stark utveckling i början av november skriver e-handlaren upp prognosen till över 25 procent för helåret.

– Vi hade en stark utveckling under hela Black Friday-veckan. Både under dagarna innan Black Friday samt på själva dagen och helgen efter, inklusive Cyber Monday, var utvecklingen bättre än förra året och vi hade en rekordförsäljning. Vi välkomnade cirka 100 000 nya kunder under Black Friday-veckan, säger vd Hermann Harldsson i en kommentar.

När trycket var som högst tog Boozt emot 5 000 beställningar i timmen.

Prognosen för det justerade rörelseresultatet ligger kvar på samma nivå som tidigare kommnicerats, e-handlaren räknar med en förbättring på 5,5-6,5 procent.

Boozt avslöjar samtidigt att 10 miljoner kronor avsatts för att kunna ge de anställda en bonus. Var och en kommer att få runt 20 000 kronor i år.

Läs mer: Efter ett succékvartal – nu tror Boozt på bättre resultat för helåret

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

EkonomiBlack Friday

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News