Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Black Friday har förlorat lite av sin glans i USA: ”Allt är på rea varje dag”

Publicerad: 1 november 2017, 12:12

Medan Black Friday har fått sitt stora genombrott i Sverige har den stora shoppingdagen förlorat lite av sin forna glans i USA. ”Den har förlorat sin betydelse”, säger en analytiker.


35 procent av de amerikanska konsumenterna som planerar att shoppa under veckan då Thanksgiving inträffar kommer att göra det på Black Friday. Det visar en undersökning från konsultföretaget Pwc.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev