Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Alla hjärtans dag – viktigare än mamma

Publicerad: 8 februari 2017, 08:34

Foto: Bigstock

Handeln bryr sig mer om Alla hjärtans dag än om mamma – Mors dag, alltså. Det visar färsk statistik från Svensk Handel. ”Försäljningen av blommor och choklad ökar kraftigt”, säger Jonas Arnberg, chefsekonom på Svensk Handel.


Ämnen i artikeln:

DagligvarorLivsmedelSvensk Handel

Alla hjärtans dag, den 14 februari, är den femte viktigaste högtiden för handeln. Endast jul, påsk, midsommar och nyår anses alla spela en större roll för försäljningen ute i butikerna,

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev