Få hela storyn
Starta din prenumeration
Försäljning
Publicerad: 12 november 2020, 06:55
Foto: Shutterstock
Alibaba sålde för 650 miljarder kronor under årets Singles Day. I år valde den kinesiska nätjätten att utöka kampanjen till elva dagar med två försäljningsperioder.
– Årets 11.11 visar möjligheterna som den kinesiska marknaden presenterar för varumärken, återförsäljare och småföretagare världen över.
Det konstaterar Alibaba-chefen Michael Evans när han summerar årets Singles Day-kampanj.
Över 250 000 deltog i den kinesiska marknadsplatsens kampanj, 31 000 av dem internationella.
– Alibabas fokus ligger på att hjälpa varumärken från hela världen att ta vara på möjligheterna på den kinesiska marknaden och att digitalisera deras verksamheter – genom att hjälpa dem att skapa tillväxt, uthållighet, och direkt kundkontakt, säger Michael Evans.
Under kampanjen, som i år pågick i elva dagar och med två försäljningsperioder, såldes varor för 650 miljarder kronor.
Alibaba lockade 800 miljoner kunder. Som mest lades 583 000 order per sekund.